احسن القول

مذهبی و اجتماعی

احسن القول

مذهبی و اجتماعی

آخرین مطالب
نویسندگان
آخرین نظرات

امامت، انتصابی است، نه انتخابی
خوب گوش بدهید، امیدوارم این حرف‌ها در موبایل‌ها هم برود. مثل آن یک دقیقه‌ای که من در پاکستان صحبت کردم. در موبایل‌ها رفت.

سران مذهبی چند تا کشور آمدند ایران، رئیس اوقافش، امام جمعه پایتختش،  چند روزی هم قم و مشهد بودند. با بعضی از مراجع و علماء و جامعه مدرسین و ....

خلاصه با دانه‌درشت‌های فرهنگی و علمی و دینی ملاقات داشتند. به من زنگ زدند، تو بیا ملاقات. گفتم من طلبه هستم. من جزء بزرگان نیستم، ولی در تبلیغ و تفسیر شاید حرف نو داشته باشم. رفتیم و یک جلسه چهارساعته با این‌ها گپ زدیم.

دقیقه‌های آخر من گفتم که نظر شما راجع به حضرت مهدی(ع) چیست؟ گفتند: مهدی(ع) امام آخرالزمان است. چون خود اهل سنت خیلی کتاب راجع به امام زمان(ع) نوشتند. حضرت مهدی(ع) را قبول دارند. حتی وهابی‌ها هم قبول دارند. گفتند: امام آخرالزمان است. که می‌آید، آخرالزمان می‌آید، دنیا را پر از عدل و داد می‌کند. دنیا را پر از عدالت می‌کند. گفتم: خوب الحمدلله از جاهایی که غیر از قرآن و قبله و نماز و حج و روزه و خیلی جاها و خیلی ما مشترکات با اهل سنت داریم. ما میلیون‌ها سنی در ایران داریم، هیچ درگیری هم الحمدلله نداریم. خوب اینجا هم حضرت مهدی(ع) از مشترکات است. گفتم: حالا که اینطور است، چمع شویم با انتخابات حضرت مهدی(ع) را انتخاب کنیم. بیایید مثل رئیس جمهور یک مهدی پیدا کنیم، به او رأی بدهیم، امام آخرالزمان بشود، دنیا را پر از عدالت کند. چرا شما معطل هستید؟ گفتند: امام آخرالزمان را که ما نمی‌توانیم تعیین کنیم!!! امام آخرالزمان را باید خدا تعیین کند. گفتم: ببینید اگر امام را نمی‌توانید شما تعیین کنید، چطور امام اول را بعد از پیغمبر شما تعیین کردید؟ اگر حق تعیین کردن دارید، همینطور که اولش را تعیین کردید، آخرش را هم تعیین کنید. اگر حق تعیین کردن ندارید، همینطور که آخرش را حق تعیین کردن ندارید، معلوم می‌شود که اولش را هم حق نداشتید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۴
محمد مصباح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی