احسن القول

مذهبی و اجتماعی

احسن القول

مذهبی و اجتماعی

آخرین مطالب
نویسندگان
آخرین نظرات
۰۵ دی ۹۴ ، ۱۸:۲۷

حضرت مهدی(عج)

 

بشارت پیامبر صلی الله علیه و آله درباره حضرت مهدی(عج)

سلمان فارسی نقل می کند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: ای مردم! آیا شما را به «مهدی» بشارت ندهم؟ گفتند: آری. فرمود: بدانید که خداوند تعالی در امّتم سلطانی عادل و امامی دادگر مبعوث می کند که زمین را از عدل و داد پر می کند، همانطور که از ظلم و جور پر شده باشد. او نُهمی از فرزندان پسرم حسین است نام او نام من و کنیه او کنیه من است.

در انتظار منجی

 

سلمان فارسی می گوید: در نزد پیامبر صلی الله علیه و آله بودم که درباره اهل بیت علیهم السلام صحبت می فرمود، سپس پیامبر صلی الله علیه و آله دست مبارک را بر امام حسین علیه السلام زد و فرمود: ای سلمان! مهدیِ امت که زمین را از عدل و داد پر می کند، همانطور که از ظلم و جور پر شده باشد، از فرزندان این است. امام پسر امام، عالم پسر عالم، وصی پسر وصی است. پدرش که قبل از اوست امام و وصی و عالم است.

خروج سفیانی

حضرت علی علیه السلام در نامه ای به معاویه نوشت: مردی از فرزندان تو که شوم و ملعون و احمق و خشن و وارونه قلب و سنگدل و غلیط است و خداوندْ مهربانی و رحمت را از قلب او برداشته، گویا می بینم، لشکری به مدینه می فرستد. آنان وارد شهر می شوند و کشتار و فواحش را در آن جا از حد می گذرانند.

مردی از فرزندانم که پاک و منزه است و زمین را پر از عدل و داد می کند از دست او فرار می کند. صاحب آن لشکر مردی از فرزندانم را که پاک و نیکوکار است می کشد، سپس لشکر را به سوی مکه حرکت می دهد، آنگاه که وارد سرزمین «بیداء» شدند و مستقر گردیدند خداوند آنان را در زمین فرو می برد.

حدیثی از حضرت علی علیه السلام

علی علیه السلام می فرماید: هنگام ظهور مهدی علیه السلام خداوند اقوامی را می فرستد که از اطراف زمین جمع می شوند مانند ابرهای پراکنده پاییزی که جمع می شود و گریه و تضرّع می کند، خداوند می فرماید: «اَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ اِذَا دَعَاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ و یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْاَرْضِ؛ چه کسی است که وقتی مضطَرْ او را می خواند، اجابت کند و ناراحتی را از بین ببرد و شما را خلیفه های در زمین قرار دهد» (نمل، 62) این آیه مخصوص ما اهل بیت علیهم السلام است.

پایان دهنده فتنه ها

مردی از علی علیه السلام درباره فتنه ها پرسید. امام علیه السلام فرمود: بدانید که ترسناک ترین فتنه ها بعد از من فتنه بنی امیه است که فتنه ای کور و کر و خفقان آور و ظلمانی است. فتنه آن عمومی ولی گرفتاری آن خصوصی است. سپس ادامه داد: خداوند بلا را به دست مردی از اهل بیتم همچون جدا شدن فرش خانه از جایش گشایش می دهد، خداوند او را علیه بنی امیه برمی انگیزد و او آنان را زیر قدم هایش قرار می دهد و مانند آسیاب آنان را خرد می کند.

حضرت عیسی علیه السلام و امام زمان(عج)

در کتاب حضرت عیسی علیه السلام نام پیامبر و دوازده امام آمده که آنان بهترین کسانی هستند که خدا خلق کرده و محبوب ترین خلق خدا به پیشگاه او هستند. خداوند عیسی بن مریم را بر آخرینِ آنها نازل کند. عیسی علیه السلام پشت سر او نماز می گذارد و می گوید: شما امامانی هستید که برای کسی سزاوار نیست بر شما تقدم جوید.

حجج الهی

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند نظر دومی به زمین نمود، بعد از من، دوازده وصی از اهل بیتم انتخاب نمود، آنان را انتخاب شدگان امتم قرار داد. آنان یکی پس از دیگری مثل ستارگان در آسمان هستند که هر ستاره ای غایب شود ستاره دیگری طلوع می کند. آنان امامانِ هدایت کننده و هدایت شده اند که حیله کسانی که بر آنان حیله کنند، و خواری کسانی که ایشان را خوار کنند به آنان ضرر نمی زند. آنان حجّت های خداوند در زمین، و شاهدان او بر خلقش، و خزانه داران علمش، و بیان کنندگان وَحیَش و معدن های حکمتش هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۵
محمد مصباح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی