احسن القول

مذهبی و اجتماعی

احسن القول

مذهبی و اجتماعی

آخرین مطالب
نویسندگان
آخرین نظرات
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۷

نوجوان برتر حفظ قرآن کریم

مصاحبه با نوجوان برتر حفظ قرآن کریم خواهران سرکار خانم نرجس صباحی• تاریخ درج : شنبه 5 دی 1394  - ساعت: 10:19 ق.ظ •
بسمه تعالی
با عرض سلام و تبریک به خاطر کسب رتبه نوجوان برتر در دومین دوره از مسابقات مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم و با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
1.لطفاً خودتان را معرفی کنید. 
نرجس صباحی از تهران هستم.
1. از تحصیلات غیر قرآنی خودتان بگویید، و الان به چه شغلی مشغول هستید؟
کلاس پنجم مشغول تحصیل می باشم.
2. حفظ قرآن را از چند سالگی و در کجا و چطور شروع کردید؟ 
حفظ را از پایان کلاس اول با مادرم، شروع کردم.
3. انگیزه اصلی شما برای پرداختن به حفظ قرآن چه بود؟ 
دوست داشتم از طریق حفظ قرآن، بیشتر با خدا آشنا شوم.
4. مشوق اصلی‌ شما در حفظ چه کسانی بودند؟
مادر و پدرم بسیار مرا تشویق نمودند.
5. اهمیت قرائت و حفظ قرآن در میان خانواده شما به چه اندازه است؟
خیلی زیاد ، بیشتر اوقات در خانه‌ ما قرآن خوانده می‌شود.
6. فکر می‌کنید رمز موفقیت شما در حفظ قرآن چه بوده است؟
کمک خدا و تلاش خودم، هر کلاسی می‌رودم موفق می‌شوم، همه اینها به خاطر حفظ قرآن است.
7. تاثیر حفظ قرآن بر روحیه و اخلاق خود را در چه حدی می دانید؟
خدا را شکر تأثیر خوبی داشته است. یاد گرفتم نباید بلندتر از مادر و پدر صحبت کنم. نباید جلوتر از آنها راه بروم و خیلی چیزهای دیگر را آموختم.
8. آیا تا به حال در مسابقات قرآنی شرکت کرده اید؟ و چه رتبه هایی را کسب کرده اید؟
درمسابقات مدرسه و مسابقات ارتش شرکت کردم. در مسابقات ارتش نفر اول شدم.
9. چگونه و از چه زمانی با مرکز آموزش مجازی قرآن آشنا شدید؟
فکر می‌کنم از کلاس دوم بود که مادرم مرا ثبت نام کرده بودند . از آن موقع به بعد با من تماس گرفته شد.
10. مربی شما در مرکز کیست؟
سرکار خانم میهن‌خواه بودند.
11. چه مقدار از قرآن را با مرکز حفظ کردید؟
حدود ده جزء را با مرکز حفظ کردم.
12. فعالیتهای مرکز را چکونه ارزیابی می کنید؟
خوب است، وقتی زنگ می‌زنند عین کلاس درس است که من باید به مربی‌ام جواب بدهم.
13. دومین مسابقه مرکز را چگونه ارزیابی می کنید؟ (نقاط ضعف و نقاط قوت)
خیلی خوب بود.
14. برای ارتقای سطح عملکرد مرکز چه پیشنهادهایی دارید؟
پیشنهاد خاصی ندارم فقط به شیوه‌های مختلفی از ما سؤال پرسیده شود؛ مثلاً اول و آخر صفحه‌ها ، یا خود آیه‌ها به ترتیب با ترجمه بپرسند بعد بگویند کجا است و... 
15. میزان گسترش فرهنگ قرآنی در سطح شهر و منطقه شما چقدراست ؟
خیلی زیاد نیست، إن‌شاءالله که مردم بیشتر قرآن بخوانند.
16. به نظر شما زیباترین آیه قرآن کدام است و چه پیامی دارد؟
آیه 74 سوره فرقان «وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِمامًا» (الفرقان, 74) پیامش این است که خدا ما را پیشوای بقیه قرار بده، ما الگو باشیم برای بقیه.
از وقتی که در اختیار مرکز آموزش مجازی قرآن گذاشتید، سپاسگزاریم. التماس دعا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۳
محمد مصباح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی